7 - В, 7 - Г


 (за підручником Серебрякова)
Урок №1
Різноманітність Ссавців: Примати
Завдання: ознайомитись з різноманітністю приматів; виявити їхні характерні риси, ознаки високої організації порівняно з іншими тваринами; показати подібність і споріднення з людиною.
Прочитайте інформацію
Примати – найбільш високоорганізовані ссавці, їхні характерні риси Мавп, вищих приматів, антропоїдів, або людиноподібних,– поділяють на три великі групи: довгоп’яти, широконосі та вузьконосі.
Приматам характерні п'ятипалі, дуже рухомі верхні кінцівки (руки), зіставлення великого пальця іншим, нігті. Тіло покрите волоссям, а у лемурових і деяких широконосих мавп є ще і підшерстя, тому їх волосяний покрив нагадуєхутро. Для багатьох видів характерні мантії, гриви, бороди, вуса тощо. Більшість приматів мають хвіст. Голова приматів має збільшений мозковий відділ черепа та вкорочені щелепи. В приматів добре розвинений головний мозок, котрий у більшості видів із борознами і звивинами.
Примати поширені в тропічних та субтропічних районах Північної та Південної Америки, Африки та Азії. Більшість приматів проживають в лісах, але деякі (зокрема, людиноподібні мавпи та бабуїни) ведуть наземний спосіб життя, зберігаючи при цьому здатність лазити по деревам. Приматам притаманні соціальні зв'язки, більшість з них живуть стадами або сімейними групами.
Користуючись текстом підручника, вивчіть біологічні особливості ряду Примати й заповніть таблицю. Характеристика ряду примати
Для допитливих Найменшими представниками ряду Примати б ігрунки та мишачі лемури (довжина їхнього тіла становить близько 10 см, а маса іноді менша за 50 грамів). Найбільшими представниками є горили (їхній зріст сягає двох метрів, а маса – 300 кг).
Домашнє завдання: читати параграф 54,
За якими ознаками людиноподібні мавпи схожі з людиною?
Виконайте письмово у зошиті самостійну роботу
Характеристика тварини
Плазуни
Птахи
Ссавці
Органи пересування



Особливості скелету



Травна система



Дихальна система



Кровоносна система



Видільна система



Нервова система




Урок №2 (за підручником Остапченко 7 клас)
Особливості обміну речовин гетеротрофного організму.
Живлення і травлення.
Прочитайте інформацію
Гетеротрофи – це організми, які споживають готові органічні речовини. До гетеротрофів належать всі тварини, гриби, багато бактерій.
Гетеротрофи харчуються або рослинами, або іншими гетеротрофами, або їх залишками.
Живлення тварин — надходження в організм і засвоєння ним речовин, необхідних для забезпечення енергетичних витрат, будови і відновлення тканин. Поживні речовини потрапляють до організму тварин з їжею.
Способи живлення тварин


Паразити – це організми, які живуть за рахунок органічних сполук інших живих організмів і завдають їм шкоди.
Сапрофіти - це організми, що живляться мертвими органічними залишками інших організмів.
Фітофаги – організми, які живляться рослинною їжею.
У тварин травлення є початковим етапом обміну речовин. Під час травлення їжа в більшості тварин зазнає спочатку механічного подрібнення. Наприклад, черевоногі молюски роблять це за допомогою язика з терткою, хребетні використовують зуби, рогові щелепи, дзьоб. У тварин, які живляться рідкою їжею, подрібнення відсутнє. Наприклад, комарі, москіти, клопи, блохи, п'явки всмоктують поживні рідини за допомогою колючо-сисного ротового апарата або мускулистої глотки.
Далі подрібнена їжа зазнає хімічного розщеплення за допомогою ферментів. Ці активні речовини утворюються в травних залозах і виділяються в травну систему. Завдяки ферментам, складні речовини, якими є складні вуглеводи, жири й білки, перетворюються на прості сполуки з невеликою молекулярною масою. Отримані прості речовини в такому вигляді вже можуть проникати через стінки кишечника в кров у процесі всмоктування. Потім ці речовини транспортуються до клітин, проникають у них через клітинні мембрани та включаються в процеси побудови власних речовин та отримання енергії для життєдіяльності організму.
Травлення тварин - це сукупність процесів, які здійснюють подрібнення й розщеплення їжі на прості речовини, що можуть всмоктуватися та брати участь у процесі обміну речовин.

Домашнє завдання: читати параграф 28 (автор Остапченко, біологія 7 клас), дайте відповіді даного параграфа

Немає коментарів:

Дописати коментар