Робота з обдарованими учнями


         Щорічно мої учні є переможцями ІІ, ІІІ  та ІV етапів Всеукраїнських предметних олімпіад з біології


 Ільєнко Дмитро, учень 10 класу,перможець ІV етапу олімпіади з біології у 2015-2016 році заняв ІІІ місце, у 2014-2015 році - ІІ. 

Мої учні – переможці олімпіад
2016 н.р.
ІІ етап
8 кл. Бочарова А. – ІІ місце9 кл. – Шевченко В. – І місце            Шульга С. – ІІ            Титович В. – ІІІ10 кл. – Ільєнко Д. – І            Нікітенко В. – ІІ            Козлова Ю. – ІІІ11 клас – Мелькик К. – ІІ
2015-2016 н.р.
ІІ етап8 кл. Шульга С. – ІІІ9 кл. – Ільєнко Д. – І            Нікітенко В. – ІІ            Козлова Ю. – ІІІ10 кл. - Мелькик К. – ІІІІІІ етапІльєнко Д. – ІІ місцеІV етап
Ільєнко Д. – ІІІ місце
2014-2015 н.р.
ІІ етап8 кл. Ільєнко Д. – І9 кл. Мельник К.            Мухина О.Корж Я.ІІІ етап8 кл Ільєнко Д. – І місце ІV етап – ІІ місце
2013-2014 н.р.
ІІ етап
11 кл. Трофимець Валерія І місце на ІІ етапі Всеукраїнських предметних олімпіад з біології,  ІІІ місце на ІІІ етапі Всеукраїнських предметних олімпіад з біології, 11 кл. Ющенко Марія - ІІІ місце  ІІ етап.
2012-2013 н.р.
10 кл. Трофимець Валерія І місце на ІІ етапі та ІІ місце на ІІІ етапі Всеукраїнських предметних олімпіад з біології, 10 кл. Ющенко Марія - ІІ місце  ІІ етап;11 кл. Акуленко Марина – ІІ місце  ІІ етап;11 кл. Редковець Олександр - ІІІ місце  ІІ етап.
2011-2012 н.р.
9 кл. Трофимець Валерія І місце на ІІ етапі та ІІ місце на ІІІ етапі Всеукраїнських предметних олімпіад з біології, 9 кл. Ющенко Марія - ІІ місце  ІІ етап;10 кл. Акуленко Марина – ІІ місце  ІІ етап;
МАН
2011 – 2012 н.р. – Ковбаса Анна 2 місце на ІІ етапі  (тема - "Порівняльний аналіз структури надземної фітомаси лучної рослинності на деяких ділянках заплави р. Шостка")





 Трофимець Валерія посіла ІІІ місце на ІІІ етапі Всеукраїнських предметних олімпіад з біології у 2010-2011р., ІІ місце на ІІІ етапі у 2012-2013 та 2011-2012 р. Романовська Анастасія у 2010-2011 н.р. брала участь у ІV етапі Всеукраїнських предметних олімпіад з екології



Школа – це простір життя дитини; тут вона не готується до життя, а повноцінно живе, і тому вся діяльність навчального закладу, вибудовується так, щоб сприяти ставленню особистості як творця і проектувальника власного життя, гармонізації і гуманізації відносин між учнями і педагогами, школою і родиною, ґрунтуючись на ідеї самостійності дитинства, діалогу, усвідомленого вибору особистого життєвого шляху.
З метою створення сприятливих умов  для розвитку інтелектуального потенціалу школи, пошуку, підтримки і стимулювання творчо обдарованих дітей та молоді адміністрацією ШСШ І-ІІІ ступенів №1 запроваджено роботу літньої «Школи обдарованих» дітей.

Перші кроки до пізнання таємниць природи діти роблять в школі. Але тільки за партою близько познайомитись із природою, по-справжньому полюбити її не можна. Знання, здобуті в школі, треба енергійно підкріплювати справою, науково-практичною роботою. На практиці можна підтвердити відомі факти, замислитись, чому саме так, а не інакше, і поставити перед собою нові завдання. Залучення учнів до процесу наукового дослідження сприяє формуванню самодостатньої компетентної особистості. Дослідницька робота змінює світогляд дитини, самооцінку, має значний вплив на формування життєвих цінностей. Розширенню наукового світогляду учнівської молоді, розвитку інтелекту, пізнавальної діяльності та творчих здібностей, залученню до активного процесу навчання шляхом проведення науково-дослідницької діяльності.
Заняття «Школи обдарованих» з біології розпочалися з 31.05.2016. До занять були запрошені учнів 6-10-х класів, які бажають працювати на майбутнє і брати участь у предметних олімпіадах. 

Мною була обрана програма роботи з обдарованими дітьми з курсу «Ботаніка», адже це одна з основних фундаментальних біологічних наук.
Учні сумлінно відвідували заняття, виконували всі вказівки вчителя. Робота у «Школі обдарованих» включала в себе різноманітні теоретичні завдання і практичні.
Так були проведені практичні роботи «Будова рослинних клітин і тканин», «Вивчення явищ плазмолізу та деплазмолізу у рослинних клітинах», «Рух хлоропластів у клітинах елодеї».
На рослинах нашої місцевості діти вивчали морфологію будови квітки, вчилися робити препарування квіток, вивчали будову адроцею та гінецею.


   Учні продовжували формування вмінь та навичок роботи з мікроскопами




 Була проведена екскурсія у природу «Вивчення біогеоценозу лісу»



       .
                                             






Система роботи з обдарованими дітьми
Свій виступ хочу розпочати словами В.Сухомлинського:
Виряджаючи дитину до школи, кожна мати вірить у те, що справжній учитель побачить у її дитині щось таке, чого не бачить вона, буде розвивати помічені здібності.
Отже, ми з вами  повинні пам’ятати, що наше найголовніше завдання помічати і розвивати здібності кожної дитини.
Епоха, що настала, - епоха змін, інновацій, епоха інтелекту, – диктує свої умови життя, висуває нові вимоги до людини.
З свого власного досвіду можу сказати, що моделюючи форму розвитку здібностей дитини, перевагу надаю розвивальним завданням, оптимальним за змістом, реальним щодо навантаженням для дитини, які формують в неї раціональні вміння розумової праці.
Поєдную групові та індивідуальні заняття на уроках і в позаурочний час.
Серед методів навчання обдарованих учнів, які  застосовую, переважають самостійна робота, пошуковий і дослідницький підходи до засвоєних знань, умінь і навичок.
Одним із напрямків моєї роботи з обдарованими учнями є підготовка їх до предметних олімпіад.
Така робота потребує від вчителя відповідного фахово-інформаційного рівня, який забезпечується постійною самоосвітою. Заняття з дітьми потребують систематичності, тому роботу розпочинаю у доолімпіадний період з початку нового навчального року. Також займаюся з дітьми під час Літньої школи з обдарованими.
Багато уваги приділяю практичним заняттям, роботі з мікроскопом, опрацюванню олімпіад них завдань ІІІ та ІV рівнів Всеукраїнських учнівських олімпіад, розв’ язанню нестандартних завдань на уроках і в позаурочний час.
Вважаю головними дидактичними принципами при роботі з дітьми – це:
      індивідуалізація і диференціація навчання;
      довіра і підтримка.
Адже, коли ви повірите у дитину, то вона сама повірить у себе.
Для вчителів, які працюють з обдарованими дітьми, хочу дати кілька порад.
захопленим своєю справою;
здатним до експериментальної, наукової і творчої діяльності;
професійно грамотним; інтелектуальним, моральним і ерудованим;
провідником передових педагогічних технологій;
психологом, вихователем и вмілим організатором навчально-виховного процесу,
знавцем в усіх областях життя людини.
Свій виступ хочу закінчити словами Сократа:
В кожній дитині  є сонце, треба дати тільки можливість їй світити
Будемо пам'ятати, що ми, дорослі, повинні бути для дитини і родючим грунтом, і цілющою вологою, і теплим сонечком, що зігріває квітку дитячої душі. Саме тоді розкриються унікальні здібності, дані кожній дитині від народження.
Тож бажаю  вам плідної роботи з розвитку творчої обдарованості учнівської молоді! 


Немає коментарів:

Дописати коментар