Щорічно мої учні є переможцями ІІ, ІІІ та ІV етапів Всеукраїнських предметних олімпіад з біології
Ільєнко Дмитро, учень 10 класу,перможець ІV етапу олімпіади з біології у 2015-2016 році заняв ІІІ місце, у 2014-2015 році - ІІ.
Мої учні – переможці олімпіад
2016 н.р.
ІІ етап
8 кл. Бочарова А. – ІІ місце9 кл. – Шевченко В. – І місце Шульга
С. – ІІ Титович
В. – ІІІ10 кл. – Ільєнко Д. – І Нікітенко
В. – ІІ Козлова
Ю. – ІІІ11 клас – Мелькик К. – ІІ
2015-2016 н.р.
ІІ етап8 кл. Шульга С. – ІІІ9 кл. – Ільєнко Д. – І Нікітенко
В. – ІІ Козлова
Ю. – ІІІ10 кл. - Мелькик К. – ІІІІІІ етапІльєнко Д. – ІІ місцеІV етап
Ільєнко Д. – ІІІ місце
2014-2015 н.р.
ІІ етап8 кл. Ільєнко Д. – І9 кл. Мельник К. Мухина
О.Корж Я.ІІІ етап8 кл Ільєнко Д. – І місце ІV етап –
ІІ місце
2013-2014 н.р.
ІІ етап
11 кл. Трофимець
Валерія І місце на ІІ етапі Всеукраїнських предметних олімпіад з
біології, ІІІ місце на ІІІ етапі Всеукраїнських предметних олімпіад з біології, 11 кл. Ющенко
Марія - ІІІ місце ІІ етап.
2012-2013 н.р.
10 кл. Трофимець
Валерія І місце на ІІ етапі та ІІ місце на ІІІ етапі Всеукраїнських предметних
олімпіад з біології, 10 кл. Ющенко
Марія - ІІ місце ІІ етап;11 кл. Акуленко
Марина – ІІ місце ІІ етап;11 кл. Редковець
Олександр - ІІІ місце ІІ етап.
2011-2012 н.р.
9 кл. Трофимець
Валерія І місце на ІІ етапі та ІІ місце на ІІІ етапі Всеукраїнських предметних
олімпіад з біології, 9 кл. Ющенко
Марія - ІІ місце ІІ етап;10 кл. Акуленко
Марина – ІІ місце ІІ етап;
МАН
2011 – 2012 н.р. – Ковбаса Анна 2 місце на ІІ етапі (тема - "Порівняльний аналіз структури
надземної фітомаси лучної рослинності на деяких ділянках заплави р.
Шостка")
Трофимець Валерія посіла ІІІ місце на ІІІ етапі Всеукраїнських предметних олімпіад з біології у 2010-2011р., ІІ місце на ІІІ етапі у 2012-2013 та 2011-2012 р. Романовська Анастасія у 2010-2011 н.р. брала участь у ІV етапі Всеукраїнських предметних олімпіад з екології
Школа – це простір життя дитини; тут
вона не готується до життя, а повноцінно живе, і тому вся діяльність
навчального закладу, вибудовується так, щоб сприяти ставленню особистості як
творця і проектувальника власного життя, гармонізації і гуманізації відносин
між учнями і педагогами, школою і родиною, ґрунтуючись на ідеї самостійності
дитинства, діалогу, усвідомленого вибору особистого життєвого шляху.
З метою створення сприятливих умов для розвитку інтелектуального
потенціалу школи, пошуку, підтримки і стимулювання творчо обдарованих дітей та
молоді адміністрацією ШСШ
І-ІІІ ступенів №1 запроваджено роботу літньої «Школи обдарованих» дітей.

Заняття
«Школи обдарованих» з біології розпочалися з
31.05.2016. До занять були запрошені учнів 6-10-х класів, які бажають працювати
на майбутнє і брати участь у предметних олімпіадах.
Мною була обрана програма роботи з обдарованими дітьми з
курсу «Ботаніка», адже це одна з основних фундаментальних біологічних наук.
Учні сумлінно відвідували заняття, виконували всі
вказівки вчителя. Робота у «Школі обдарованих» включала в себе різноманітні
теоретичні завдання і практичні.
Так були проведені практичні роботи «Будова рослинних
клітин і тканин», «Вивчення явищ плазмолізу та деплазмолізу у рослинних
клітинах», «Рух хлоропластів у клітинах елодеї».
На рослинах нашої місцевості діти вивчали морфологію
будови квітки, вчилися робити препарування квіток, вивчали будову адроцею та
гінецею.
Учні продовжували формування вмінь та навичок роботи з мікроскопами
Була проведена екскурсія у
природу «Вивчення біогеоценозу лісу»
.
Система роботи з обдарованими дітьми
Свій
виступ хочу розпочати словами В.Сухомлинського:
Виряджаючи дитину до школи, кожна
мати вірить у те, що справжній учитель побачить у її дитині щось таке, чого не
бачить вона, буде розвивати помічені здібності.
Отже, ми з вами повинні пам’ятати, що наше
найголовніше завдання помічати і розвивати здібності кожної дитини.
Епоха, що настала, - епоха змін,
інновацій, епоха інтелекту, – диктує свої умови життя, висуває нові вимоги до
людини.
З свого власного досвіду можу
сказати, що моделюючи форму розвитку здібностей дитини, перевагу надаю розвивальним
завданням, оптимальним за змістом, реальним щодо навантаженням для дитини, які
формують в неї раціональні вміння розумової праці.
Поєдную групові та індивідуальні
заняття на уроках і в позаурочний час.
Серед методів навчання
обдарованих учнів, які застосовую, переважають
самостійна робота, пошуковий і дослідницький підходи до засвоєних знань, умінь
і навичок.
Одним із напрямків моєї роботи з
обдарованими учнями є підготовка їх до предметних олімпіад.
Така робота потребує від вчителя відповідного
фахово-інформаційного рівня, який забезпечується постійною самоосвітою. Заняття
з дітьми потребують систематичності, тому роботу розпочинаю у доолімпіадний
період з початку нового навчального року. Також займаюся з дітьми під час
Літньої школи з обдарованими.
Багато уваги приділяю практичним
заняттям, роботі з мікроскопом, опрацюванню олімпіад них завдань ІІІ та ІV рівнів Всеукраїнських
учнівських олімпіад, розв’ язанню нестандартних завдань на уроках і в
позаурочний час.
Вважаю головними дидактичними принципами при роботі
з дітьми – це:
•
індивідуалізація і диференціація навчання;
•
довіра і підтримка.
Адже, коли ви повірите у дитину, то вона сама повірить у себе.
Для вчителів, які працюють з обдарованими дітьми, хочу дати кілька порад.
■ захопленим своєю справою;
■ здатним до експериментальної, наукової і
творчої діяльності;
■ професійно грамотним; інтелектуальним, моральним
і ерудованим;
■ провідником передових педагогічних технологій;
■ психологом, вихователем и вмілим організатором
навчально-виховного процесу,
■ знавцем в усіх областях життя людини.
Свій виступ хочу закінчити
словами Сократа:
В кожній дитині є сонце, треба
дати тільки можливість їй світити
Будемо
пам'ятати, що ми, дорослі, повинні бути для дитини і родючим грунтом, і цілющою
вологою, і теплим сонечком, що зігріває квітку дитячої душі. Саме тоді
розкриються унікальні здібності, дані кожній дитині від народження.
Тож бажаю вам плідної роботи з
розвитку творчої обдарованості учнівської молоді!
Немає коментарів:
Дописати коментар